onsdag 16 februari 2011

Schillerska + lektionsplanering

Så var det måndag morron och kreativiteten ville inte behaga dyka upp.
 
Jag spånade mest kring material. Tänkte på något som är billigt och lätt att fixa. Då kom jag å tänka på garner och trådar.
Jag vill göra en workshop där man kan jobba både inomhus och/eller utomhus. Jag vill testa mer att arbeta i offentliga miljöer, att arbeta med hur man kan förändra miljöer på enkelt sätt.
 
Jag kom inte längre än så mycket längre än så i mina tankar. Men tänker att en workshop måste ha tydlig inramning för att funka bra.
Man skulle kunna arbeta utifrån något tema. temat jag tänkte på var frihet, men det känns ganska abstrakt. 
Jag skulle vilja att eleverna arbetar i grupper om två eller fler.

Det skulle också kunna handla om att bygga rum utomhus. Eller exprimentera med att klä in saker. Vad händer då?





man kan sticka in andra saker än föremål som står still.och exprimentera med det.

Men som sagt inget konret lektionsförslag ännu,.
I min grupp hade vi olika sorters idéer och vi landade inte i ngt gemensamt förslag.
Men vi pratade om att inspireras av de sju dödssynderna och/eller sinnesintryck.

Kommentera gärna, ge oss idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar