torsdag 27 januari 2011

ANG intro till WS på Shillerska

För det första vill jag säga att jag tycker att hela det här projektet känns kul och peppigt och att det är ett grymt initiativ!

Bra att förarbetet inför WS är igång redan nu och att första infon om projektet kom redan så tidigt som i början av hösten, att det är ett kontirnueligt arbete.
Jag tycker att det allra mesta med passet i måndags var positivt. Det var tydligt från början till slut och det kändes bra att få ytterligare information om vad som händer framöver.
Det var kul att få sätta igång och spåna loss i lag, om fler än två, att redan nu börja sätta igång tänket kring workshoparna, på ett lekfullt sätt, att vi uppmanades ta ut svängarna.
Att utgå från föremålen var ett bra sätt att sätta igång tankarna.
Det va också en bra grej att vi fick göra korta presentationer av idéerna.

Den enda saken jag tänkte på va att det hade varit bra att ha läroplanen för bild utskriven, en för varje grupp. Jag har ett hum om vad den innehåller såklart men hade varit skönt att kunna titta på den lite närmre, kanske hade det också hjälpt till i spånandet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar